תמלול הקלטת השמע בבית המשפט דרוש לעתים על מנת לסייע בבירור נסיבות המקרה בתיקים משפטיים רבים. 

 

חשוב לזכור, כי על מנת שההקלטה והתמלול יהיו קבילים בבית משפט, עליהם לעמוד בכל דרישות החוק  וזאת בהתאם לחוק האזנת סתר, תשל"ט – 1979 ובדרישות פקודת הראיות תשל"א-1971.

 

הפרמטרים המרכזיים לקבילות ההקלטה והתמלול הם כדלקמן:

  • החוק מאפשר לאדם להקליט שיחות, בהן הוא לקח חלק וזאת גם ללא ידיעתם של הצדדים הנוספים בשיחה. לעומת זאת, הקלטת שיחות ללא השתתפותו וללא ידיעת הצדדים הינה עבירה על החוק.
  • החוק מאפשר לצרף לתיקים הקלטות וידאו ואודיו, אך הן הופכות להיות קבילות בבית המשפט רק בצירוף תמלול, שנעשה באמצעות חברת תמלול מקצועית. הקלטות ללא תמלול ידחו על ידי השופט.
  • התמלול חייב להיות ב – 100% נאמן למקור. על התמלול המוגמר לשקף במלואו את כל מה שמתועד בהקלטה, כולל נימות קול בהקלטה אם זה בכי, צחוק, לגלוג, הרמת קול, לחישה וכו'. יש לצרף לתמלול הצהרת חוות דעת מומחה, שאכן התמלול זהה למקור ונעשה ע"י גוף מקצועי.

באילו מקרים ניתן להיעזר בתמלול קבצי שמע בהליך משפטי?

החוק מאפשר להשתמש בקבצי שמע כראיה. התמלול שלהם יהיה שימושי בתיקי משפט במקרים רבים כגון: סחיטה ומתן שוחד, אי הכרה בחוב, העלבת עובדי ציבור, אי עמידה בהסכמי עבודה, עבירות מנהליות שונות ומקרים רבים נוספים.

כמובן, שלקבלת מידע מפורט, חשוב להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בנושא.

 

דגשים להגשת תמלול שיחה לבית המשפט כראיה

מהם ההבדלים המרכזיים בין תמלול ראיון לבית משפט לבין סוגי תמלול אחרים?

עבודת תמלול לבית משפט דורשת מקצועיות, ניסיון וסבלנות, שכן להקלטה המוגשת כראיה לבית משפט יש משקל רב ולעתים היא יכולה אף להטות את כף המאזניים בהליכים משפטיים.

 

על התמלול לבית משפט להתמודד עם האתגרים הבאים:

  • לשמור על אותנטיות מלאה ולשקף את כל הפעולות וההערות החשובות של התמלול גם אם בהקלטה יש רמת רעש גבוהה, מספר דוברים וכד'.
  • יכולת זיהוי דוברים בהקלטה. רק במקרה שכל הדוברים זוהו ונעשתה הבחנה מדויקת בין דבריהם, יוכל בית השפט להתייחס להקלטה זו כראיה קבילה במשפט.
  • על המתמלל לשמור על סודיות מלאה של המידע.
  • על המתמלל לעמוד בדרישות מקצועיות, להפגין אמינות ולצרף תצהיר חתום לעניין החפיפה בין התמלול להקלטה.

 

על מנת לעמוד בכל הדרישות האלה ולקבל עבודת תמלול מקצועית ואיכותית, חשוב לפנות רק למומחים בתחום התמלול. המומחים של ניר סלע יכינו עבורכם תמלולים של כל החומר הדרוש להליך משפטי על פי כל הכללים והתקנות.

ניר סלע מספק שירותי תמלול מקצועיים למגוון מטרות. לקבלת הצעה ומידע נוסף – צרו קשר!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן