רבים סבורים כי תמלול הינו אך רק הקלדה של הקלטה. למעשה, לצד האפשרות של המרת קבצי אודיו לטקסט כתוב, ניתן לבצע את אותו הדבר גם כאשר מדובר על תמלול קטעי וידאו עם קול.

אף כי אפשר להניח כי תמלול תמיד נשאר תמלול, הרי שכאשר מדובר בווידאו עם קול, יש גם היבטים מיוחדים שראוי להזכיר. 

מהו המיוחד בשירות תמלול קטעי וידאו עם קול

כמו בהקלדה של קבצי קול, גם כאשר מדובר על תמלול קטעי וידאו עם קול הדייקנות היא לב העניין. החברה המתמללת נדרשת לביצוע מלא, מדויק, כאשר כל אות וכל תו או פסיק שנאמרים, צריכים לבוא לידי ביטוי גם בטקסט המוקלד.

אולם, נזכור כי כאשר ישנה הקלטת וידאו, המסר הוויזואלי עשוי להיות משמעותי ביותר. כאשר למסר הוויזואלי יש משמעות ברורה, חשוב מאוד כי התמלול יביא זאת לידי ביטוי מפורש ומדויק. 

במקביל, בדומה לתמלול של קול בלבד, יש צורך להדגיש דברים נוספים שהמילים בלבד יכולים להחמיץ. כך למשל עשוי להיות חשוב ביותר לציין האם דובר זה או אחר נשמעים שמחים או אולי כועסים.

האם הטון הינו סרקסטי או הומוריסטי, ההקלדה צריכה להדגיש זאת. אם לא כן, הרי שמי שיקרא את התמליל עלול לקבל תמונה מעוותת מאוד ואף שגויה, של מה שאירע בקטע הוידאו האמור. 

תמלול קטעי וידאו עם קול

שימושים שונים של תמלול מסוג זה 

שירותי תמלול מסוג זה יכולים להתאים לשלל צרכים ומטרות. כך למשל:

  1. תמלול משפטי – וידאו עם קול יכול לשמש כראיה, אך לרוב חיוני לצרף תמליל עם חוות דעת מומחה. בתי המשפט לרוב לא יצפו בווידאו אלא יעיינו בכובד ראש בתמלול. יש לבצע משימות מסוג זה מתוך ידע וניסיון בתמלול ובמידת הצורך גם יכולת מקצועית להעיד בבית המשפט על אמיתות התמלול. 
  2. ביוגרפיה או עיתונאות – בעלי סרטים היסטוריים, משפחתיים או לאומיים, יכולים להפוך את התמליל לבסיס לספר עיון, ביוגרפיה או סיפור חיים. הדבר יכול להתאים גם בהכנת מאמר על בסיס וידאו אודות חברה, ארגון, אישיות ציבורית וכיוצא בזה. 
  3. הקלטת ישיבות ותמלול – תיעוד ישיבות, ישיבות הנהלה, דיונים ותמלול עבור גופים שונים, שנוהגים לצלם ולא רק להקליט כמו גם צוואות מצולמות. 

מתעניינים בשירותי תמלול קבצי וידאו עם קול? ניר סלע מספק שירותי הקלטה ותמלול , שירותי תרגום שפות, ברמה גבוהה של יסודיות תוך הקפדה על כל פרט לקבלת תוצאה טובה ביותר. צרו קשר לקבלת מידע נוסף!

  

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן