עבודתו של מתמלל היא לקחת קבצי אודיו או וידאו ולהפוך אותם לטקסט כתוב.

טקסטים אלה יכולים לשמש לצרכים משפטיים או עסקיים, לצרכי מחקר או רפואה, לצרכי שיווק ומכירה ויש כמובן עוד תחומים שבהם נדרש תמלול. עם זאת, כאשר הדרישה היא להפיק תמלול מדויק, אמין ויסודי ככל האפשר – לצרכים משפטיים לדוגמא, חשוב לפנות לשירותים של מתמלל מומחה.

אז מה זה אומר?

מומחה לתמלול קווים לדמותו

כישורים בסיסיים של מתמלל מומחה

כדי להיות ראוי לתואר מתמלל מומחה, צריך להיות לפני הכל בעל הכישורים הנדרשים הבאים:

  • כישורי שפה יש להכיר על בוריה את השפה אותה מתמללים, תוך דגש על אוצר מילים רחב, דקדוק ויכולות שפה כלליות ברמה גבוהה ביותר.
  • שפה מקצועית לא תמיד זה רלוונטי, אבל כאשר מתמללים למטרה מקצועית ספציפית, רצוי להכיר היטב את השפה המקצועית.
  • כישורי קשב גבוהים יכולת הקשבה פנומנלית, ברמה גבוהה של מיקוד וריכוז המאפשרת (בהקלטה באיכות שמע טובה מאוד) לקלוט כל אמירה, צליל ושינוי רלוונטי בטון הדיבור.
  • יכולת טכנולוגית חשוב להחזיק את הציוד הרלוונטי, להתעדכן ולרכוש לפי הצורך פריטי ציוד חדשים ובעיקר – להכיר את אופן השימוש האופטימלי בציוד טכנולוגי רלוונטי כדי להפיק ממנו את המיטב לביצוע תמלול נכון.
  • יכולת הדפסה מהירה יכולת הדפסה מהירה ומדויקת היא חיונית לצורך עיסוק מקצועי בתחום התמלול. הדיוק הוא מתבקש מתוך הגדרת התפקיד ואילו המהירות מאפשרת לבצע את העבודה בקצב סביר כדי לענות על הצרכים של כל הצדדים.
  • יסודיות וקפדנות התמחות בתחום התמלול מחייבת מידה לא מבוטלת של יסודיות וקפדנות, המאפשרות למתמלל מומחה לדייק ברמת הפרטים הקטנים ביותר בטקסט. ככל שהטקסט מדויק ומלא יותר, כך הוא נחשב איכותי ואמין יותר למטרות שונות.
  • כישורי הגהה ועריכה הגהה ועריכה הן הפעולות הנדרשות לקראת סוף תהליך התמלול, כדי לוודא הגשה של תמליל איכותי ומדויק. לכן יש לעבור על הטקסט המודפס מספר פעמים בהשוואה להקלטה כדי לוודא רמה גבוהה של דיוק לצד הקלדה ועריכה מסודרות, טקסט מסודר ומאיר עיניים.
  • היכרות עם דרישות שונות לצרכי תמלול שונים הדרישות של תמלול לצורך הגשת ראיה משפטית הן ספציפיות מאוד ומחמירות. יש דרישות שונות לגבי תמלול ישיבות מועצה, או תמלול דיון משפטי. כמו גם דרישות ספציפיות לגבי תמלול לצרכים עסקיים וכן הלאה. מתמלל מומחה מכיר את הדרישות לגבי סוגי תמלול שונים על בוריין ויש לו את כל האמצעים, הכלים והניסיון הנדרש כדי לעמוד בדרישות אלה באופן מיטבי.
  • מתמלל עם ניסיון מתמלל מומחה הוא בהכרח גם מתמלל עם שנים רבות של ניסיון בהגשת תמלילים משפטיים, תמלילים של ישיבות, ועוד.

לסיכום, ניר סלע – מתמלל מומחה בעל ניסיון של שנים רבות בתחום, מציע שירותי תמלול מקצועיים, אמינים ואיכותיים בכל תחומי התמלול המקצועיים. צרו קשר למידע נוסף וקבלת הצעה לשירותי תמלול.

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן