אנשים רבים נזקקים לשירותי תמלול למגוון רחב של צרכים. עם זאת, לרוב לא יודעים כמה עולה תמלול, או לפי מה קובעים מחיר תמלול.

ניר סלע, מתמלל ותיק ומנוסה בכל סוגי התמלול, מסביר – לפי מה קובעים מחיר תמלול ומה משפיע על התמחור?

איך קובעים כמה עולה תמלול? 

מחיר שירות תמלול נקבע על ידי בעל המקצוע, בהתאם למספר משתנים. למשל:

  • גודל העבודה על איזה אורך של הקלטה מדובר? מה כמות התוכן המדובר בהקלטה, אותו יש לתמלל?
  • רמת המורכבות של ההקלטה כאן מדובר על הסקאלה הרחבה שבין הקלטה עם שני דוברים שמדברים בקול ברור ולא נכנסים אחד לדברי השני, לעומת הקצה השני של הסקאלה, לדוגמא – ישיבה רבת משתתפים סוערת, שבה הדוברים נכנסים אחד לדברי השני, צועקים, בוכים, עם רעשים ברקע ומאוד קשה להבין מי אומר ומה נאמר. שני הקצוות הקיצוניים האלה וכל מה שנמצא באמצע, בהחלט משפיעים על מספר השעות ורמת המאמץ הנדרש כדי להפיק תמלול מדויק ומקצועי ולכן גם המחיר מושפע בהתאם.
  • שפת ההקלטה כאשר מדובר על מתמלל ששפת האם שלו היא עברית והוא מתמלל הקלטה בעברית, לעומת מתמלל דובר עברית שצריך לתרגם ולתמלל הקלטה בשפה זרה, המחיר ישקף את העלויות של עבודת התרגום לצד עבודת תמלול.
  • תחום התמלול תמלול לצרכים משפטיים למשל, הוא תובעני יותר ומתקיימות בו דרישות מחמירות יותר, לעומת תמלול של הרצאה לצרכים פרטיים.
  • לוח זמנים לכל בעל מקצוע יש קצב עבודה מקובל וסטנדרטי משלו. עם זאת, אם יש לכם הזמנת עבודה דחופה ואתם מבקשים ממנו לשנות את סדר העבודה שלו כדי לספק לכם את התמלול בהקדם האפשרי, ייתכן שהדבר ישתקף במחיר.

מחיר תמלול

שיטות תמחור שירותי תמלול

לצד הגורמים המשפיעים על מחירי תמלולים, יש גם שיטות תמחור שונות, המאפיינות מתמללים שונים והזמנות תמלול שונות. 

יש מתמללים המתמחרים את העבודה בהתאם לאורך ההקלטה, כאשר המחיר נקבע לפי מספר דקות ההקלטה – ככל שההקלטה ארוכה יותר, המחיר יהיה גבוה יותר. 

לעומת זאת, יש מי שמתמחר את התמלול בהתאם למספר עמודי התמלול בפועל. 

כלומר לא משנה מה אורך ההקלטה, אם יש בה הרבה מלל והרבה דוברים, יהיו גם יותר עמודים וכך המחיר יעלה.

במקרה של תמחור לפי מספר עמודים, כדאי לבדוק מראש מה גודל הפונט, פורמט העמוד ועיצוב העמוד, כדי להבין פחות או יותר מראש את המחיר הצפוי.

עם זאת, כדאי לזכור כי מחירי שירותי תמלול אינם נחשבים גבוהים במיוחד והם נותנים מענה למגוון צרכים חשובים.

לסיכום, מחיר עבודת תמלול הוא לרוב עניין סובייקטיבי, כי קיימים גורמים רבים שיכולים להשפיע עליו ולשנות אותו. לכן מומלץ ליצור קשר ולבקש הצעת מחיר בהתאם לצרכי התמלול שלכם. 

ניר סלע – מתמלל מנוסה ומקצועי, מציע שירותי תמלול יסודיים ואיכותיים. צרו קשר לקבלת הצעה מותאמת ומידע נוסף!

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן