תמלול הוא שירות מקצועי, המחייב רמה גבוהה של יסודיות, דייקנות ואמינות. יש לו לעיתים קרובות חשיבות מכרעת, כאשר הוא משמש כראיה משפטית, אך ניתן להשתמש בתמלול גם להרצאות, ראיונות, כנסים, אירועים, דיונים, ישיבות ועוד.

סוג התמלול, אופי התמלול ורמת הקושי של העבודה הם רק חלק מהפרמטרים המשפיעים על מחיר תמלול.

קיימים שני סוגי תמלול עיקריים: תמלול פרונטלי, המבוצע על ידי מתמלל נוכח בפגישה, או בדיון, בהרצאה, או בכנס וכן הלאה, לעומת תמלול הקלטה, שהוא גם הסוג הנפוץ ביותר של תמלול.

ממה מושפע מחיר תמלול?

פרמטרים בסיסיים המשפיעים על מחיר תמלול הם אורך ההקלטה וכמות הטקסט הסופית, כאשר התמחור משתנה, אך לרוב מתבצע לפי דקת הקלטה או לפי כמות העמודים המתקבלת בסוף התהליך. לכן מומלץ וחשוב לדעת מראש את גודל הגופן הרצוי, המרווח הרצוי בין שורות, מעבר בין שורות ואלמנטים נוספים, שיכולים להשפיע על כמות הדפים ומן הסתם על המחיר הסופי.

נוסף על המשתנים שצוינו מעלה, מחיר תמלול מושפע ישירות גם מהמשתנים הבאים:

  • מספר משתתפים גדול בפגישה, שיש לתמלל את כולם.
  • איכות השמע – אם קיימים רעשי רקע, ניתן לבצע עבודת הכנה מקדימה במעבדת אודיו לצורך קבלת הקלטה איכותית יותר.
  • מבטא הדובר או הדוברת.
  • המשתתפים בפגישה נכנסים זה לדבריו של זה, ו/או נשמעים רחוקים בהקלטה, השיחה סוערת ובכך מקשה על הבנת הנאמר.
  • מידת הדחיפות של השירות – אם יש צורך לספק את תמליל בהתראה קצרה, הדבר עשוי להשפיע על המחיר.

מחיר תמלול

מחיר תמלול לפי רמת המקצועיות של מתמלל

במיוחד כאשר מדובר על תמליל לצרכים משפטיים, יש משקל גדול לקבלת שירותי תמלול של מתמלל מקצועי ומנוסה.

אופי השירות, איכות השירות ורמת המקצועיות של מתמלל, משפיעות ישירות על איכות התמליל ועל הסיכויים שלו להתקבל בתור ראיה משפטית קבילה. לכן גם משתנים אלה משפיעים על מחיר תמלול:

  1. התמליל חייב להיות מוגש בצירוף חוות דעת מקצועית חתומה המעידה על אותנטיות ולכן, כאשר המתמלל מוכר כמומחה משפטי, אשר הגיש בעבר מספר גדול של תמלילים ואף שימש כעד מומחה בבית המשפט, גם התמליל מתקבל טוב יותר בבית המשפט.
  2. תמליל משפטי צריך להיות מוגש בצירוף חוות דעת, בו מופיעים פרטים שונים כמו: אופן הביצוע של התמלול, שמות המוקלטים, היכן נערכה השיחה, תאריך, שעה, באיזה פורמט נשמר קובץ ההקלטה ועוד. כל טעות בחוות הדעת יכולה לפסול את התמליל ולכן יש משקל גדול גם לכתיבה מדויקת ויסודית של חוות הדעת.

לסיכום, מחיר תמלול מושפע ממשתנים שונים, אותם יש לקחת בחשבון כאשר מזמינים תמליל מכל סוג שהוא, אך חשוב גם לקחת מראש בחשבון את איכות התמליל המבוקשת, את רמת המקצועיות הדרושה ואת המטרה של התמליל, כדי לבחור מתמלל מתאים.

למידע נוסף והצעת מחיר – צרו קשר!

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן