המרת דיבור לטקסט היא טכנולוגיה מדהימה ומתקדמת במיוחד, שנמצאת כיום בכף היד של כל מי שמחזיק בידו טלפון חכם. היישום הזה מאפשר לאנשים להקליט הודעה קולית ולשלוח אותה בתור הודעת טקסט ואפילו לכתוב טקסטים שלמים ולהזין אותם לתוך תוכנת עיבוד טקסטים.

עם זאת, במקרים שונים – השימוש ביישום אינו מתאים ולכן יש לפנות לשירות תמלול מקצועי ואמין. אז על אילו מקרים מדובר? מתי כדאי להשתמש בכל אחת מהאפשרויות ומה היתרונות של כל אחת מהן?

המרת דיבור לטקסט או תמלול – מה ההבדל בכלל?

החיים מזמנים שפע של מצבים בהם אנשים זקוקים להשתמש בשירותי תמלול הקלטות.

מדובר למעשה על שירות מקצועי המשמש לעיתים קרובות לצרכים משפטיים או צרכים פורמליים אחרים, כמו תמלול ישיבות לדוגמה.

תמלול יכול לשמש לצורך חקירה פרטית או משטרתית, או בתור ראיה משפטית חשובה.

תמלול כנסים יכול לשמש לצרכי שיווק, פרסום ומכירה.

תמלול אקדמי יכול לשמש לצרכי מחקרים מסוגים שונים ועוד.

עם זאת, בכל המקרים הנ"ל, תוכנות ואפליקציות המשמשות לצורך המרת דיבור לטקסט, נחשבות לא מספיק טובות.

אי אפשר לזלזל בכוחה המדהים של הטכנולוגיה, אבל כאשר מדובר על תמלול לצרכים משפטיים, משטרתיים או לכל צורך פורמלי אחר – חשוב להיעזר באיש מקצוע מומחה, שיכול לספק שירות תמלול מדויק, אמין ואיכותי.

המרת דיבור לטקסט

אז מתי כדאי להזמין תמלול מקצועי ומתי אפשר להסתפק ביישום המרת דיבור לטקסט?

במקרים שונים אפשר בהחלט להסתפק ביישום המרת דיבור לטקסט, או תוכנת תמלול אוטומטית, כמו:  בהקלטת שיעור, או הרצאה לצרכים פרטיים, תמלול ראיונות לתפקידים, תמלול שיחות טלפון אישיות (לא לצרכים משפטיים) ועוד.

מנגד, כאשר קיימת חשיבות רבה לרמת הדיוק, אמינות ואיכות של תמלול הטקסט, על זה אי אפשר להתפשר. 

במקרים כאלה חובה לפנות לשירות מקצועי של תמלול עסקי או תמלול משפטי וכל סוג אחר של תמלול שבו אתם חייבים לשמור על תוצאה סופית ברמה גבוהה בלי לקחת סיכונים.

איך מבצעים המרת קול לטקסט?

כדי לבצע המרת דיבור לטקסט באופן עצמאי לצרכים פרטיים, אפשר להוריד תוכנה ייעודית לתמלול אוטומטי, או אפליקציה. קיימות תוכנות ואפליקציות חינמיות ובתשלום וגם כאלה המציעות שירותים היברידיים בהתאם לצורך.

אפשר גם לשבת עם ההקלטה ולהקליד את מה שאתם שומעים אם אתם מצליחים לעמוד בקצב.

עם זאת, כאמור, תמלול עצמאי – עם או בלי תוכנה/אפליקציה ייעודית, לעולם לא יהיה באיכות של תמלול מקצועי, כאשר יש דרישה לבצע את התמלול ברמת דיוק מקסימלית ללא פשרות. 

בנוסף, תמלול מקצועי מגיע גם עם הצהרה של מתמלל שהופכת את התוצר הסופי מתאים לשימוש משפטי, עסקי, או כל סוג אחר של שימוש פורמלי.

לסיכום, אם גם אתם צריכים שירות המרת קול לטקס או שירותי תמלול מקצועיים – אתם במקום הנכון. עם שנים של ניסיון, דיוק ויסודיות ללא פשרות – תמלול מקצועי זה ניר סלע. צרו קשר למידע נוסף.

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן