הקלטה ותמלול של ישיבות הם אחד מהשירותים הנדרשים ביותר בתחום. ישיבות מסוגים שונים נערכות מדי יום ברחבי הארץ והעולם, כאשר מתקבלות בהן החלטות חשובות. לפעמים נקבעים בהן גורלות, מתקבלות החלטות בנוגע לסכומים גדולים של כסף, רכוש, שטחי אדמה, פעילויות ביטחוניות ועוד. משום כך, הקלטת ישיבות ותמלול יכולה להיות קריטית עבור מי שהנאמר בישיבה יכול גם לשנות את חייו. אז על מה חשוב להקפיד בעת הקלטה ותמלול של ישיבות?

חשיבות של תמלול והקלטת ישיבות

הקלטות ותמלול ישיבות משמשות באופן נרחב לצרכים משפטיים, עסקיים, מסחריים ואפילו פרטיים. תמלילים ערוכים היטב ובאופן מקצועי ששם דגש על כל הדברים החשובים, יכולים לשמש להתייעלות בדרכים שונות, כאשר המסמך המתומלל כולל את נושא הישיבה, תאריך ההקלטה, היכן נערכה, לפני מי, שמות הדוברים ומקצועם ומה הם אמרו באופן מסודר ומפורט ועוד.

תמלול ישיבות משמש מגוון גופים

גופים ציבוריים כמו רשויות מקומיות וחברות ציבוריות חייבות לספק תיעוד מסודר של הישיבות שלהן ולכן ההעדפה הגורפת היא לספק תמלול ישיבה מבוסס על הקלטה מסודרת, אשר נותן לציבור גישה מלאה, שקופה ואמינה למה שנאמר בפגישות החשובות הללו.

עם זאת, תמלול ישיבות נעשה באופן נרחב גם כאשר מדובר על ישיבות דירקטוריון, ישיבות מליאה, דיונים משפטיים, ישיבות בוררות, כנסים, אירועים ועוד – כל זאת לצורך הפקת פרוטוקול מסודר ומדויק של הישיבה.

על מה צריך לשים לב בהקלטה של ישיבות ותמלול הקלטות

דגשים לתמלול ישיבות

אחד הדגשים החשובים בתהליך תמלול ישיבות הוא זיהוי נכון ומדויק של הדוברים.

למעשה מדובר על יצירת פרוטוקול מדויק ככל הניתן ולכן, גם כאשר מדובר על ישיבה רבת משתתפים, שבה הרוחות סוערות והדוברים נכנסים זה לדבריו של זה, יש לבצע תמלול מדויק ולזהות כל דובר, תוך תמלול מדויק של דבריו.

משום כך הקלטת ישיבות צריכה להיות אף היא איכותית ומקצועית, כדי להקל על עבודת התמלול ולאפשר למתמלל מקצועי לספק לכם בסוף התהליך פרוטוקול אמין ומדויק.

בנוסף, בגלל חשיבות ההחלטות המתקבלות בישיבות אלה והדברים הנאמרים בהן, חשוב להקפיד על העסקת מתמלל מקצועי ומנוסה, בעל שם ומוניטין של אמינות, אשר יבטיח כי לא תהיה השגה ותלונה לאף אדם או גוף, לגבי אמינות ונכונות הפרוטוקול לאחר פרסומו.

לבסוף, יש לזכור כי תמלול ישיבות עשוי לשמש לצרכים משפטיים מסיבות שונות ולכן עליו להתבצע בהתאם לדרישות המחמירות של בית המשפט, בהן רמת דיוק גבוהה, מקצועיות, ניסיון של המתמללים, ציון פרטים שונים לגבי ההקלטה והתמלול ועוד.

לסיכום, הקלטה ותמלול ישיבות הן בין השירותים המבוקשים והחיוניים ביותר בתחום, בשל החשיבות הרבה של החלטות המתקבלות בישיבות אלה לעיתים קרובות, לכן חשוב ליחס אותה מידה של חשיבות גם לתהליך ההקלטה והתמלול, כדי לקבל תוצר איכותי, אמין ומדויק, שישרת אתכם נאמנה. למידע נוסף – צרו קשר!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן