כל מילה הנאמרת בבית המשפט היא בעלת חשיבות עצומה ומשקל גדול. לכן, בכל דיון משפטי נמצאת קלדנית שתפקידה לתעד באופן מקצועי כל מילה שנאמרת. 

יחד עם זאת, יש דברים שנמחקים מהפרוטוקול בהוראת השופט ולעיתים אף אמירות לא מובנות, שלא מתעדות על ידי הקלדנית ומעלות צורך להקלטת דיונים בבית משפט.

לכן, שופטים ועורכי דין רבים מבקשים לבצע הקלטות בבית משפט, כדי לקבל תיעוד מדויק ומלא של הדיון.

מתי כדאי לבצע הקלטה בבית משפט?

תפקיד הקלדנית בבית המשפט הוא לתעד כמיטב יכולתה את כל מה שנאמר בין כותלי בית המשפט, אך המציאות היא כי לא תמיד קלדנית יכולה לתעד כל מילה שנאמרת במסגרת הדיון וכאן נוצר הצורך להקלטה בבית משפט וכמובן הקלטת דיון ותמלול.

לכן, כאשר מתקיים דיון מורכב, עם עדים מרובים ונושאים מורכבים, הקלטה בבית משפט היא הפתרון המקצועי היחיד, שיכול להבטיח תיעוד מלא ומדויק.

הקלטות בבית משפט

הקלטת דיונים בבית משפט

למי מותר לבצע הקלטה בבית משפט?

כל מי שמעורב בדיון משפטי כחלק מצד התביעה או צד ההגנה, רשאי לבקש אישור מהשופט, כדי לבצע הקלטה בבית המשפט. התנאי לתיעוד והקלטה של הדיון המשפטי הוא קבלת אישור מהשופט, אך גם נשיאה בעלויות של הקלטת דיון ותמלול (בית המשפט אינו מחויב לממן את ההקלטה).

יחד עם זאת, כדי להקל על קבלת אישור לבקשה, רצוי להיעזר בגוף מקצועי ומוסמך, אשר מכיר היטב את הדקויות של הקלטת דיון משפטי וכן לדרישות של בית המשפט לגבי הקלטת דיונים בצורה הראויה והנכונה.

מן הראוי לציין גם כי במקרים מסוימים, מטעמים מיוחדים, השופט עשוי שלא לאשר הקלטה בבית משפט, אך מצופה ממנו לספק נימוק כתוב להחלטה.

ביצוע נכון של הקלטת דיון משפטי

כדי לבצע הקלטה בבית משפט – מדויקת, אמינה ואיכותית של דיון משפטי, חשוב להקפיד על מספר כללים מקצועיים:

  • ביצוע הקלטת דיון משפטי על ידי טכנאי סאונד מקצועי.
  • שימוש בציוד הקלטה מקצועי בהתאם לדרישה הספציפית לסוג ההקלטה המבוקש.
  • הקלטת דיון נקיה ומדויקת המאפשרת להבחין בין דוברים שונים ולהבין בצורה ברורה את הנאמר.

יתרונות הקלטת דיון ותמלול משפטי

הקלטת דיונים בבית משפט מאפשרת לעורכי הדין לבחון שוב את האופן בו בחר עד להגיב, אך גם את האופן בו הם עצמם הגיבו או תפקדו. באמצעות הקלטת דיון ותמלול ניתן להבין בדיעבד דברים שנאמרו באופן מוצנע או בתוך סערת רוחות, כדי להפיק את המיטב מכל מילה שנאמרה ואף להטות את השתלשלות המשפט בהתאם למה שהתגלה. כך ניתן לשפוך אור חדש על ראיות ועדויות וכן ללמוד באופן עמוק יותר את תוכן הדיונים. ראיות אשר ללא הקלטה, נאמרות אך לא מבחינים בהן, אשר בדיעבד, לעיתים מגלים כי הייתה להן חשיבות רבה.

הקלטות בבית משפט – לסיכום,

הקלטת דיונים משפטיים הוא בעל ערך רב. כשהדיון המשפטי מתועד בהקלטה אף אחד לא יוכל לבוא אח"כ בטענה שהדברים לא נאמרו מעולם, או שדבריו יצאו מהקשרם.

לקבלת מידע נוסף אודות הקלטת דיונים משפטיים וכיצד היא יכולה לעזור לכם – צרו קשר!

אם התעניינתם בהקלטת דיון ותמלול, והקלטות בבית משפט, תמצאו מידע נוסף לקריאה –

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן