במקרים שונים גם סרט וידאו יכול לשמש כראיה משפטית יעילה וחשובה כדי להוכיח טענה מרכזית בדיון או במשפט.

עם זאת, קיימים כמה כללים שונים אשר מטרתם להבטיח כי כל הנאמר והנעשה בהקלטה המצולמת, מובן בצורה ברורה ומדויקת וכן כי כל הפרטים החשובים בהקלטה – דיבור, תנועה, לבוש, פעולות וכל פרט אחר שיש לו ערך לצורך הדיון – ניתנים להבחנה על ידי המשתתפים בדיון.

אם כן – האם חייבים להגיש תמלול שיחות וידאו כראיה משפטית ואיך זה עוזר?

למה צריך להגיש תמלול סרט וידאו כראיה משפטית?

לעיתים קרובות קיים צורך להגיש סרטי וידאו בעלי ערך משפטי בתור ראיה משפטית.

יחד עם זאת, לא תמיד מתאפשרת צפייה בסרט וידאו במהלך דיון משפטי וכן, לעיתים קרובות, גם אם ניתן לצפות בסרט במהלך הדיון עצמו, הדברים הנאמרים עלולים להיות לא מובנים.

ניואנסים חשובים של שפת גף, התנהגות ותנועה עלולים להיות לא מספיק ברורים, או לחמוק מעיני המשתתפים בדיון בגלל הסחת דעת ועוד.

 לכן, כדי לשמור על הערך של סרט וידאו בתור ראיה משפטית קבילה ובעלת ערך, כדי להקל על המשתתפים בדיון להכיר בערכו של הסרט בתור ראיה משפטית ולהבטיח כי כל פרט ופרט בעל ערך בסרט זוכה לתשומת הלב הראויה, חשוב לבצע ולהגיש תמלול שיחות וידאו מקצועי של הסרט.

תמלול שיחות וידאו

איך ניתן להגיש לבית המשפט תמליל של צילום וידאו?

תמליל מקצועי של הקלטת וידאו כראיה משפטית מתקבל בצירוף חוות דעת של מתמלל מקצועי ואמין, מבלי להוסיף או להחסיר דבר מהדברים שנאמרו בסרטון.

ניתן לכלול בתמליל תיאורים של המתרחש בסרטון, כמו למשל תיאור של הלבוש של האנשים המצולמים בסרטון, התנהגות שלהם, פעולות ומעשים שנראים בסרטון, הרמת קול או לחישה, צחוק או בכי ועוד – כל עוד מדובר על עובדות שניתן לראות בסרטון, תיאור אמין של מצבים ושל הדוברים/מצולמים, אשר הם רלוונטיים לצרכי הדיון המשפטי.

בנוסף, המתמלל מחתים את מזמין העבודה לפני תחילתה, על טופס בו הוא מתחייב כי הסרט לא עבר עריכה מגמתית, שינויים או זיופים.

למעשה, תמלול שיחות וידאו מקצועי בצירוף חוות דעת מקצועית, הוא הדרך היחידה להבטיח את הסיכוי כי בית המשפט יקבל את הסרט בתור ראיה משפטית, שכן תמליל מקצועי מבטיח כי כל הפרטים החשובים  בהקלטה יהיו מובנים וברורים, מתומללים בידי בעל מקצוע.

במיוחד כאשר מדובר על תמלול לצורך משפטי, חשוב להקפיד שלא תיפול טעות, ולו הקטנה ביותר, בתמלול הדברים הנאמרים ושלא תתבצע פרשנות אישית של המתמלל לגבי המתרחש, כדי לוודא קבלה של הסרט בתור ראיה משפטי ולמנוע פסילה שלו.

תמלול שיחות וידאו – לסיכום, בהחלט ניתן להגיש תמלול סרט וידאו כראיה משפטית, אך כדי לעשות זאת חשוב להקפיד על הדרישות של בית המשפט לקבלת הראיה. כדי לעמוד בדרישות אלה, מומלץ לפנות לשירותי תמלול סרטי וידאו מקצועי. למידע נוסף על תמלול סרט וידאו כראיה משפטית​​ – צרו קשר!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן