ישנם גורמי רעש סביבתיים היכולים להשפיע על רמת ההקלטה ואיכותה ועל כך אליך לתת את הדעת לפניי הקלטה ולהתייחס לזאת ברצינות.

רעש קיים במקומות הומי אדם, רחוב סואן, מסעדה שמשדרת מוסיקת רקע, ציוד מכני כבד ועוד. ובביתכם: קולות ילדים, מכשירי טלוויזיה ורדיו שפועלים, מזגן, מאוורר ועוד כהנה וכהנה. כל אלו היכנסו בהקלטה כקולות רקע נוספים שלא ניתן להפרידם, שאינם רצויים ושמהווים קושי רב בהבנת הנאמר. כל זה כמובן יתבטא בהמשך בקבלת תמליל שאיננו רציף.

כשהקלטה מלווה רעשים שונים, כשהאחד נכנס לדברי השני, כשיישנן צעקות ומספר רב של דוברים גם המחיר משתנה. כל זה בהתאם לאיכות ההקלטה ולהשקעה הנדרשת בעבודת התמלול, בין אם זה תמלול ראיונות, תמלול שיחות ועוד.

על מנת לחסוך הוצאות מיותרות להלן כללי ברזל לפניי הקלטה שאם תיישמו נכונה תתקבל הקלטה איכותית. כמובן שעלות התמלול תהיה בהתאם.

סגירת חלון פתוח, או מרפסת ברחוב סואן יכולה להפחית את רמת הרעש. כיבוי מזגן, מאוורר, טלוויזיה, או רדיו ו/או הורדה למצב מכסימלי תעשה פלאים. כשאתם מקליטים שימרו על איפוק עד כמה שאפשר. לעולם אל תכנסו באמצע דבריו של אדם ובטח אם הוא מדבר מרחוק. תזכרו שלכל מילה יש משקל בעל משמעות וחשיבות בהמשך בבית משפט. תנו למוקלט לסיים את דבריו. כשמעורבים אמוציות קשה לעשות את ההפרדה, זה לא קל, אך כמה שיותר שקט זה הכלל.

לייעוץ לפניי הקלטה תוכלי/תוכל להתקשר אלי ואשמח גם שניפגש.

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן