שירותי תמלול קבצי אודיו נדרשים במגוון רחב של מצבים, שיכולים להיות אזרחיים או משפטיים. נציג בשורות הבאות דוגמאות למצבים שבהם שירות מסוג זה יכול להיות חיוני ואף לעזר. כמו כן, נסביר על עקרונות התמלול המצוין של קבצי אודיו. 

במה שירותי תמלול קבצי אודיו (קול) יכולים לעזור 

תחילה נדגיש כי בתמלול, חברה או מתמלל מקצועיים לוקחים קבצי אודיו ו"ממירים" את הקולות הנשמעים בהקלטה לכדי מסר מילולי מודפס. הנ"ל מוקלד ולאחר מכן מועבר במייל. שירותי התמלול יכולים לעזור במצבים הבאים, למשל:

  1. תמלול של ישיבות בחברות ובארגונים – הנושאים שבהן דנות הנהלות או דירקטוריונים, הינם בעלי משמעות עצומה. תמלול ההקלטה מאפשר ביצוע מדויק ומלא יותר של ההחלטות ועברתן לפסים ביצועיים. 
  2. תמלול לצרכים משפטיים – תמלול של קבצי אודיו יכול לאפשר העברת הקלטה כראייה לבית המשפט. בית המשפט יקבל אך ורק הקלטה בצירוף תמליל וחוות דעת חתומה של מתמלל (ורצוי שיהיה מקצועי ומוכר).
  3. תמלול הרצאות, הדרכות וראיונות תמלול יכול להניב חוברת הדרכה, ספר לימוד או תוצרים אחרים, שמופקים על בסיס הרצאות או הדרכות. זהו פתרון שיכול להתאים גם לסטודנטים ולתלמידים, אשר זקוקים למידע מודפס שישמש אותם למטרות שונות. 
  4. צרכים היסטוריים ותיעוד – העברת קבצי אודיו למסמך מתומלל ומודפס יכולה לשמש לצרכי תיעוד, רישום היסטורי, לשימוש רשות, מוסד או משפחה וקרובים. 
  5. כתיבה עיתונאית – תועלת חשובה ביותר של תמלול קבצי אודיו יכולה לבוא לידי ביטוי בעבודה עיתונאית. עבור כתבים, עורכי עיתונים, בלוגרים ואחרים, תמליל ההקלטה יכול להוות חומר גלם נוח לצורך הכנת כתבה או שורת כתבות ומאמרים. 

שירותי תמלול קבצי אודיו

עקרונות התמלול המצוין 

כעת נבקש להצביע על כמה עקרונות חיוניים, אשר מלווים שירותי תמלול קבצי אודיו ברמה מצוינת, לא פחות. 

  • דייקנות – תמלול מקצועי צריך להיות מדויק ונאמן לחלוטין למקור. השמטה של מילים ואף משפטים, יכולה לגרום לעיוות של הבנת הקורא. לדייקנות יש חשיבות יוצאת מגדר הרגיל בתמלול משפטי, שכן בית המשפט דורש דיוק לצורך שימוש בתוצר כראייה. 
  • לוח זמנים – במקרים רבים יש חשיבות לעמידת המתמלל בזמנים. אי לכך, יש תועלת בעבודה מול חברה ולא מול מתמלל יחיד. בעבודה מול חברה, העמידה בלוחות זמנים הינה חלק מהשירות. 
  • זיהוי מלא של הדוברים – בביצוע מקצועי לעילא, יתבצע זיהוי מלא של הדוברים. הדבר חיוני במיוחד כאשר יש יותר מאשר שני אנשים (רב שיח או דיון). 
  • תיאור נוסף – ביצוע מצוין מאופיין בתיאור נוסף לצורך הבנת המצב. לדוגמא, תיאור של טונים, כגון עצב, קול בכי, כעס, תוקפנות, בלבול, דיבור איטי וכו'. 

מעוניינים בשירותי תמלול קבצי אודיו? ניר סלע מספק שירותי הקלטה ותמלול ברמה גבוהה של יסודיות תוך הקפדה על כל פרט לקבלת תוצאה טובה ביותר. צרו קשר לקבלת מידע נוסף!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן