במשפט הפלילי, מתקיים שלב שימוע, שמטרתו לספק לחשוד המואשם בביצוע מעשה פלילי את האפשרות לטעון בפני בית המשפט ולהסביר את עמדתו – כדי לנסות למנוע הגשת כתב אישום.

לצד שימוע משפטי, קיימים סוגים נוספים של ישיבות שימוע, שגם להן יש חשיבות גדולה.

בכל המקרים מדובר על ישיבה משמעותית ומשפיעה, אשר קיימת חשיבות גבוהה לתיעוד מסודר וחוקי שלה – על ידי הקלטה ותמלול של ישיבת שימוע.

למה חשוב לבצע הקלטה ותמלול ישיבות שימוע?

קיימים סוגים שונים של ישיבות שימוע, אשר לנאמר בהן ולהחלטות המתקבלות בהן יכולה להיות השפעה מהותית על אדם, או על קבוצת אנשים:

  1. שימוע פלילי –  מכונה גם "שימוע לפני הגשת כתב אישום" מתקיים במקרים של עבירות פליליות החושפות את החשוד לעונשים של 3 שנות מאסר ומעלה. משום כך, התנהלות השימוע, הדברים הנאמרים בו וההחלטות המתקבלות במהלכו הן הרות גורל, שכן זוהי ההזדמנות הניצבת בפני חשוד במעשה פלילי למנוע את המשך ההליך הפלילי וכך להשפיע באופן משמעותי על המשך החיים שלו ושל בני משפחתו.
  2. שימוע מנהלי בישראל פועלים גופים מנהליים שונים, למשל רשות המיסים, אשר יכולים לקבל החלטות הרות גורל ומשמעותיות לחייהם של אנשים רבים. לכן קיימת זכות לקיום ישיבת שימוע, בה ניתנת לאדם הנדון זכות להשמיע את דבריו ולטעון נגד החלטה שעלולה לפגוע בו.

  3. שימוע לפני פיטורין לא אחת התגלה בדיעבד בעקבות הקלטה ותמלול של פגישת שימוע לפני פיטורין, כי המנהלים פיטרו את העובד/ת שלא בתום לב ולכן חויבו לפצות את העובד על הנזק שנגרם לו.

אמנם פחות מקובל לתמלל ישיבות שימוע לפני פיטורין, אך אם העניין מגיע לכדי דיון משפטי – הרי שתצטרכו לתמלל את ההקלטה בכל מקרה, לפי דרישת החוק.

עם זאת, דווקא הקלטת שימוע לפני פיטורין היא דוגמה מצוינת למקרה שבו הקלטה ותמלול ישיבת שימוע יכולה להשפיע באופן מהותי על התוצאה הסופית.

כאשר הפגישה מתועדת, מוקלטת ומתומללת באופן מקצועי, אמין ומדויק, היא יכולה לסייע בערעור על ההחלטה המקורית שהתקבלה בישיבה, או לסייע במאבק משפטי נגד ההחלטה ואך להוכיח כי ההחלטה התקבלה שלא בתום לב, מה שהופך את ההחלטה ללא לגיטימית.

הקלטה ותמלול ישיבות שימוע

איך מבצעים תמלול ישיבת שימוע?

כדי לבצע תמלול של ישיבת שימוע, יש להתחיל עם הקלטה איכותית וברורה של הישיבה. כדי לבצע הקלטה יש לקבל כמובן את אישור בית המשפט (אם מדובר על שימוע לפני הגשת כתב אישום) אך הקלטה כזו מקלה על עבודת התמלול, כי היא מאפשרת לחזור שוב ושוב על חלקים שונים של הדיון, כדי לוודא שהתמלול נעשה בצורה מדויקת ונכונה.

לסיכום, שירותי תמלול לישיבות שימוע עשוי להטות את הכף בצורה משמעותית – בתנאי שהוא נעשה על ידי מתמלל מקצועי ומנוסה בתמלול מסוג זה. ניר סלע מספק שירותי תמלול מקצועיים, תוך הקפדה על יסודיות, אמינות וסודיות למגוון צרכים ולמגוון לקוחות, כולל הקלטה ותמלול ישיבות שימוע. צרו קשר לקבלת מידע נוסף!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן