שימוש בראיונות הוא כלי מרכזי לעריכת מחקר איכותני. עם זאת, הוא כלי שמצריך לא מעט עבודה, כדי לקבל ממנו את המהות ואת המידע הרלוונטי.

לשם כך, יש לבצע תמלול עבודות מחקר, המכונה גם תמלול אקדמי, אשר מטרתו לתמלל ראיונות שנערכו כחלק חשוב מאיסוף מידע לצורך המחקר. אילו שיטות תמלול אקדמי קיימות ואיך כדאי לבצע אותן?

כיצד מבצעים תמלול לעבודות מחקר?

קיימות שלוש שיטות עיקריות לתמלול עבודות מחקר, אשר מתמקדות בראיונות לצורך מחקר איכותני. עם זאת, בשלושת המקרים המטרה היא לקבל מידע מהימן, ללא עריכה מוטה, תוך שמירה על המשמעות והכוונה המקורית של המרואיין.

עם זאת, כל שיטת תמלול מתאימה למטרות מחקר אחרות ולכן חשוב לדעת מראש מהי מטרת המחקר ולהתאים אליה את השיטה הנכונה ביותר. בשלושת המקרים מדובר על עבודת נמלים, המחייבת היצמדות לטקסט מוקלט, הקשבה וריכוז ברמה גבוהה, לצד יכולות טכניות מתקדמות, המאפשרות ביצוע של תמלול מהיר, יעיל ומדויק.

תמלולים לעבודות מחקר

שיטות תמלול עבודות מחקר

בהתאם לסוג המחקר, ניתן לתמלל את הראיונות בשלוש דרכים עיקריות:

  1. תמלול מילולי בשיטה זו מתמללים את כל הנאמר במסגרת הריאיון, כולל הפסקות בדיבור, חלקי מילים, אנחות, היסוסים, גמגומים וקולות שונים המבטאים רגש. כל האלמנטים הללו חושבים למטרות מחקר שבו יש עניין לקלוט ולתעד גם את מה שנאמר מעבר למילים. את מה שנאמר בין השורות, שיש לו משמעות נוספת במקרים שונים.
  2. תמלול מילולי נקי בשיטת תמלול זו מתמללים רק את התוכן הנאמר, ללא התייחסות מיוחדת לאופן בו נאמרו הדברים, למה שנאמר בין השורות וללא מילים. במקרה של תמלול מסוג זה, ניתן לתקן שגיאות בדיבור, לערוך את רצף הדיבור, להוסיף סימני פיסוק, להשלים חלקי מילים ואף להשמיט משפטים שאינם רלוונטיים. עם זאת, חשוב לשים לב שלא לשנות את מהות הדברים בעקבות תיקונים טכניים. 
  3. תמלול ערוך זוהי גרסה ערוכה ומסכמת של תמלול מלא. במקרה זה ניתן להשמיט מילים ומשפטים שאינם רלוונטיים, בתנאי שהשינוי לא משפיע על התוכן.


מי נעזר בשירותי תמלול לצרכי מחקר?

כל מי שעוסק בעריכת ראיונות לצורך מחקרים, עשוי להזדקק לשירותי תמלול עבודות מחקר, כדי לחסוך בזמן יקר וכדי להבטיח תמלול מקצועי ואמין. בין היתר למטרות:

  • תמלול ראיונות מחקר
  • תמלול קבוצות מיקוד
  • תמלול פגישות עם אנשי מקצוע
  • תמלול מפגשי אבחון ועוד. 

שירותים אלה מבוקשים על ידי חוקרים באקדמיה, יחידות מחקר בארגונים, חוקרים במכוני מחקר וחברות מחקר לצורכי העבודה השוטפת ועוד.

מחיר תמלול עבודות מחקר משתנה בהתאם למספר הדוברים, אורך ההקלטה, איכות ההקלטה, דחיפות העבודה, ודרישות התמלול.

לסיכום, תמלול לעבודות מחקר הוא אחד השירותים שתוכלו לקבל אצלנו בסטנדרטים גבוהים, ברמה גבוהה של הקפדה על הפרטים הקטנים והיצמדות לדרישות שלכם, על ידי מתמלל מקצועי ומנוסה.

למידע נוסף וקבלת הצעה – צרו קשר!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן