הודעות מוקלטות, בעיקר בוואטסאפ, הפכו לדרך מקובלת (גם אם לא אהודה במיוחד) לשליחה וקבלה של הודעות, פתרון מושלם למצבים בהם לא ניתן להקליד או כשעסוקים או פשוט כי זה נוח יותר.

יחד עם זאת, הודעות קוליות מכילות לפעמים מידע חיוני ואף יקר ערך, או בעל חשיבות משפטית לצרכים שונים.

אז אילו פתרונות קיימים בתחום תמלול הודעות קוליות, שיכולים לספק לכם תמלול איכותי, אמין וקביל?

תמלול הודעות קוליות לצרכים משפטיים – מה הדרישות?

כל סוג של תמלול לצרכים משפטיים צריך להיות אמין ומדויק, ברמת הפסיק והנקודה, כדי להיות קביל בבית המשפט.

כל טעות בתמלול, הבנה שגויה של מילה שנאמרה, או הנחת סימני פיסוק במקום הלא נכון, יכולה להביא לפרשנות שגויה של הטקסט.

משום כך, תמלול הודעה קולית לצרכים משפטיים צריך להיות מדויק ועליו לעשות על ידי בעל מקצוע מוכר בתחום.

תמלול הודעות קוליות

תמלול הודעות וואטסאפ בעזרת אפליקציה – זה מספיק טוב?

לאחרונה אפליקציית וואטסאפ השיקה פיצ'ר חדש, המאפשר תמלול הודעות קוליות, למי שאין לו סבלנות להקשיב להקלטה ארוכה. הפיצ'ר בנוי בדומה לזיהוי הקולי הקיים בגוגל, וויז ועוד – המאפשר המרה של פקודות קוליות לטקסט כתוב.

זהו שירות אוטומטי, מתוחכם, חדשני ומתקדם, שבצידו יתרונות ייחודיים ורבים.

יחד עם זאת, הוא לא מתאים לצרכים משפטיים ואחרים, שכן מדובר על תמלול אוטומטי, אשר מאחוריו לא עומד בעל מקצוע המציע התחייבות על אמינות התמלול.

כאשר מבצעים תמלול מקצועי, אצל בעל מקצוע מוכר לצורך ביצוע תמלול משפטי, מקבלים לא רק את הטקסט המתומלל של ההודעה, אלא גם חוות דעת לשימוש משפטי.

חשיבות חוות דעת מקצועית של תמלול

חוות דעת מומחה מתבססת על פי פרטים שנמסרו ע"י הלקוח לצורך עבודת התמלול והכוללים שמות מלאים וזיהוים, תאריך ההקלטה, שעת ההקלטה, מקום השיחה וכד'.

כל הפרטים שנמסרו ע"י הלקוח מודפסים על גבי הזמנת עבודה שמועברת ללקוח לחתימה. אחד הסעיפים מתרה שהלקוח לא בישל, ערך או השמיט חלקים בהקלטה ואין בה משום האזנת סתר. בהתאם לפקודת הראיות. 

במסגרת תצהיר זה, מתמלל נדרש לפרט את רמת הניסיון שלו ואת חוות הדעת המקצועית שלו על אותנטיות התמליל.

נוסף על כך, התמליל חייב לכלול נתונים כמו נימות קול שנשמעו בהקלטה לחישה, בכי, הרמת קול צעקה, רעשים ברקע ואפילו שתיקות, כדי להעביר את הלך הרוח בו נאמרו הדברים – נתונים אשר עדיין לא ניתן לתמלל בעזרת אפליקציות, מתוחכמות ככל שיהיו.

הקלטה מתומללת – ראיית זהב

כדי לקבל תמלול הודעה קולית בתור ראיית זהב – ראייה איכותית ומדויקת בצירוף חוות דעת מומחה, ברמת אמינות גבוהה – יש לבצע תמלול מקצועי בידי מומחה תמלול, מוכר בבית המשפט.

לסיכום, תמלול הודעה קולית יכול להיות כלי רב עוצמה ושימושי לצרכים שונים, ביניהם גם לצרכים משפטיים. אבל כדי להפוך אותו לכלי כזה, על התמלול להתבצע על ידי בעלי מקצוע אמינים ומנוסים בתחום.

לצורך תמלול איכותי, מקצועי ואמין בידי מומחה – צרו קשר!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן