שירותי הקלטה קולית נדרשים בדרך כלל בצירוף שירותי תמלול, אך יש להם גם ערך וחשיבות בפני עצמם. בכתבה זו תוכלו לקרוא דגשים שונים וטיפים לצורך השגת רמה גבוהה של איכות ומקצועיות.

כדי שהחומר המוקלט יוכל לשמש לצרכים משפטיים, או עסקיים, יש חשיבות גבוהה לשימוש בציוד הקלטה מתקדם ואיכותי, לרמת המקצועיות של האדם המקליט ולרמת היסודיות של בעל המקצוע, לצד היכרות רבת שנים עם הדקויות של התחום. 

למה חשוב לבצע הקלטה קולית בעזרת בעל מקצוע מנוסה?

עידן המכשירים החכמים, גורם לאנשים רבים להאמין, כי ניתן לבצע הקלטה איכותית באמצעות הטלפון החכם האישי, או מכשיר הקלטה דיגיטלי אחר.

יחד עם זאת, גם אנשים שמכירים היטב את המכשירים החכמים שלהם, לא תמיד מבינים את הדקויות הנדרשות לצורך השגת הקלטה ברמה מספקת לצורך שימוש בבית המשפט למשל, בצירוף תמלול מדויק של התוכן הנאמר.

כל הקלטה, בין אם מדובר בהקלטת שיחות בטלפון או הקלטת ישיבות, היא חד פעמית ולא ניתנת לשחזור ולכן, אם ההקלטה נעשתה ברמה לא מספיק מדויקת, נקיה, ברורה ואיכותית, יהיה הרבה יותר קשה לתמלל אותה. לכן עדיף לבצע הקלטה מקצועית אצל מקליט מקצועי ומנוסה, שיכול להבטיח לכם הקלטה איכותית וברורה – במיוחד כשמדובר על הקלטה שמיועדת לצרכים משפטיים.

הקלטה קולית

טיפים לביצוע הקלטה איכותית

גורמים שונים יכולים להשפיע על איכות ההקלטה ולכן, כדאי לעשות כל מה שניתן כדי לנטרל אותם, לפני תחילת ההקלטה. למשל:

  • רעשי רקע יכולים להגיע ממקורות שונים, כמו קולות ילדים בבית, רעשי התנועה ברחוב, קולות הסועדים בבית קפה ועוד. לכן, חשוב לנסות לבחור סביבה שקטה מלכתחילה, ניטרלית מרעשים.
  • אם ניתן – מומלץ לסגור חלונות ודלתות, כדי למנוע מעבר רעשים מבחוץ אל החדר בו מתבצעת הקלטה קולית.
  • יש לכבות מזגנים, מאווררים ומכשירי חשמל אחרים, מקלטי רדיו וטלוויזיה, שיכולים להרעיש לאורך ההקלטה וליצור רעשי רקע שאינם ניתנים להפרדה ומקשים על הבנת הנאמר.
  • אם אתם מבצעים הקלטה קולית של שיחה בה גם אתם משתתפים, הקפידו לאפשר לבן השיחה שלכם להתחיל ולסיים את דבריו בלי להפריע, כדי להקל על הבנת הדברים. הדבר עשוי להיות קשה במיוחד, אם הנושא רגיש ועלול להביא להתפרצות רגשות, אך במקרה כזה, הכלל הוא לשמור על איפוק, כדי שתוכלו לקבל הקלטה אפקטיבית.

כלים מקצועיים

  • הקלטה כפולה – לגיבוי ומניעת כשל בגלל תקלה במכשיר 
  • מעבדת אודיו דיגיטלית – מאפשרת ניקוי רעשי רקע לקבלת הקלטה נקייה
  • ניסיון, אמינות ומקצועיות – להיכרות עם כל הדקויות הנדרשות לקבלת הקלטה איכותית
  • ציוד הקלטה מתקדם, מקצועי ואיכותי.

לסיכום, ביצוע הקלטה קולית איכותית לצרכים משפטיים, או עסקיים, חייב להיות מקצועי. רק בעל מקצוע מנוסה ויסודי מטבעו, יכול לספק לכם הקלטה ותמלול ברמה הנדרשת לצרכים אלה ולכן, חשוב לפנות למי שיש בידו את הכלים והניסיון הדרוש.

למידע נוסף וקבלת ייעוץ לפני הקלטה – צרו קשר!

זקוקים לשירותי תמלול הקלטות? >>

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן