אחד הסוגים הנפוצים ביותר של שירותי תמלול הוא תמלול משפטי, או תמלול לעורכי דין.

זהו שירות המחייב רמה גבוהה של מקצועיות, אמינות ויסודיות, בגלל רמת הדרישות הגבוהה והבלתי מתפשרת של בתי המשפט, כאשר מדובר על תמלול לעורכי דין, שמטרתו לשמש ראיה משפטית. 

תמליל משפטי יכול להשפיע באופן נרחב על סיכויי הניצחון בתיק, על זיכוי נאשם, או הרשעה ולכן, כאשר מזמינים תמלול לעורכי דין, חשוב להקפיד על שירות של בעל מקצוע מנוסה, אמין ויסודי.

סוגים של שירותי תמלול לעורכי דין

תמלול משפטי, המכונה גם תמלול לעורכי דין, משמש לצרכים שונים ומגוונים:

תמלול משפטי יכול להתבצע על בסיס הקלטה קולית, או על בסיס קובץ וידאו, אך כאשר מדובר על תמלול לצרכים משפטיים, יש חשיבות ממדרגה ראשונה לרמת הדיוק והמקצועיות, שכן כל טעות קטנה יכולה לפסול את התמליל ולפגוע בסיכוי ההצלחה בתיק.

תמלול לעורכי דין

תמלול לעורכי דין בהתאם לדרישת בית המשפט

קיימים מספר כללים ליצירת תמלול משפטי קביל בבית המשפט. אחד מהם הוא נאמנות למקור, כלומר להקלטה. 

אך המציאות היא, שלעיתים קרובות מתקבלות הקלטות באיכות ירודה, עם רעשי רקע, או עם מספר דוברים שנכנסים זה לדבריו של זה מה שהופך את עבודת התמלול מורכבת יותר.

כדי לעמוד בדרישה לבצע תמלול מדויק ואמין, עומדת לרשותנו מעבדת אודיו מתקדמת, המאפשרת לנו לנקות את רעשי הרקע, באופן שלא פוגע באיכות ההקלטה, אלא משפר אותה ומאפשר לנו לבצע תמלול מדויק יותר.

בנוסף, לבית המשפט יש דרישות נוספות, שהן חובה לצורך תמלול לעורכי דין:

  1. חוות דעת – יש לצרף לתמליל חוות דעת של מתמלל, בו מפרטים באופן מדויק היכן בוצע התמלול, מתי, באילו אמצעים, אילו קבצים שימשו בסיס לתמלול ועוד. שגיאה בחוות הדעת יכולה להוביל לפסילה של התמליל ולכן יש משקל גדול לכתיבה זהירה, מדויקת ויסודית שלו.
  2. לעיתים נדרשת עדות של מתמלל לגבי עבודת תמלול ואז, יש משקל גדול להיותו של המתמלל מוכר בתור מומחה בתחום, בעל ניסיון רב, שהופיע פעמים רבות בעבר בבית המשפט ואשר תמליליו נחשבים אמינים, מקצועיים ואיכותיים ומוכרים על ידי שופטים, בוררים ועורכי דין.

דגשים לביצוע תמלול משפטי לעורכי דין

  • בית המשפט לא מקבל הקלטות אודיו בתור ראיה משפטית קבילה, אלא רק בצירוף תמליל עם חוות דעת חתומה על ידי מתמלל מקצועי ואמין.
  • התמליל חייב להיות נאמן להקלטה ולהיצמד לכל מילה שנאמרה בה באופן מדויק וכמו כן לנימת הקול שנשמעת בהקלטה לדוגמא: בכי, צחוק, צעקה, לגלוג, וכד'. 
  • תמליל איכותי יכול לשרת עורכי דין בכל תחומי המשפט – משפחה, פלילי, הטרדה מינית, דיני עבודה, כלכלה, נזיקין, מסחרי ועוד.

לסיכום, קיימים סטנדרטים גבוהים במיוחד עבור תמלול לעורכי דין, שמטרתם לשמור על טוהר המשפט ועל אמינות הראיות. לכן, כאשר אתם זקוקים לתמלול משפטי, חשוב לפנות רק לחברה מוכרת, אמינה ומוערכת, שיכולה לספק לכם את השירות בסטנדרט הנדרש.

פנו אלינו למידע נוסף!

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן