ניר סלע – שירותי הקלטה ותמלול

בשנים האחרונות הטכנולוגיה הספיקה להתפתח בקצב מסחרר. יש לנו מכשירים כמו טלוויזיות חכמות, סמארטפונים ושואבי אבק כל כך חזקים, שלפעמים נראה שהפכו לחור שחור. אבל למרות כל החידושים, יש דברים שלעולם לא ישתנו והצורך שלנו ב"מילה הכתובה" הוא אחד מהם.

למרות שלכל אחד מאיתנו יש היום בכיס סמארטפון משוכלל שאיתו אפשר להקליט הכל, עדיין יש מצבים שבהם קטע אודיו מוקלט לא יכול לעזור לנו, ובמקרים כאלה נעדיף לרוב לתמלל את הקטע לקובץ טקסט ברור ונוח לקריאה.

לתמלול כיום יש מספר שימושים, החל בתמלול הקלטות המשמשות ראיה קבילה בבית משפט ועד תמלול הקלטות של שיעורים המועברים על ידי מרצים וראיונות שמוקלטים על ידי סטודנטים לצורך מחקר.

לפי ניר סלע, שהינו מתמלל מקצועי והבעלים של ״ניר סלע – שירותי הקלטה ותמלול״, קטע טקסט קריא וברור מספק מגוון תועלות, בין אם בחיסכון בזמן הקשבה לקטעי קול שונים, פרישת מידע בצורה ויזואלית ונוחה יותר ועוד.

"מדובר בחיסכון אדיר בזמן ובדרך נוחה יותר לשלוף מידע, אך כדי להבטיח כי המידע אכן יהיה נגיש ונוח לקריאה, חשוב במיוחד להקפיד על הדיוק של המלל", מסביר ניר.

נקודה בסוף משפט

כמה פעמים קרה לכם שגללתם את הפיד של הפייסבוק, רציתם לקרוא פוסט שחבר או חברה קרובים כתבו, ולא הצלחתם להבין מה הם מנסים לומר רק כי הם לא טרחו להשתמש בסימני פיסוק? פסיק, נקודה וכל סימני הפיסוק הם גלגלי העזר שעוזרים לנו להבין כיצד הטקסט בנוי ומהי הזרימה שלו.

ללא אותם סימנים נקבל בלוק עצום של טקסט לא קריא ולא ברור. לעומת זאת, גם שימוש שגוי באותם סימני פיסוק הוא חטא, ועלול לשנות לחלוטין את המסרים המקוריים שהועברו בזמן השיחה עצמה.

"הפיסוק הוא אחד החלקים החשובים ביותר בטקסט ולכן אני מקפיד על כל נקודה וכל פסיק שאני מכניס. אין פה מקום לטעויות, זה חייב להיות נאמן לשיחה המקורית ב-100 אחוז, אחרת הטקסט עלול לשדר מסר שונה מהקטע שהוקלט במקור", משתף ניר וממשיך להסביר כי "עם זאת, קיימות מספר דרכים לתמלל ולהישאר נאמן לשיחה המקורית.

"פעמים רבות בתמלול של חומרים משפטיים אני מציין את הטונים בשיחה. כך למשל אם שני אנשים מנהלים שיחה סוערת, אני יכול להוסיף הערות בנוגע למישהו שצחק, בכה, הרים את הקול וכו'. בעבודות כאלה אני נשאר נאמן לקטע הקול המקורי בצורה מלאה וגם נוהג לתאר את הסיטואציה המתרחשת.

"במצבים שבהם אני מתמלל הרצאות שהקליטו סטודנטים, הדרישה פעמים רבות היא דווקא לזקק את החומר ולהפוך אותו ליותר זורם. במקרים כאלה אשים יותר דגש על סידור נכון של המידע בצורה בה יהיה קל לעבור עליו. כך למשל אקפיד להוריד קטעים שבהם המרצה גמגם, חזר על עצמו או טעה ותיקן את עצמו".

להתגבר על כל מכשול בדרך

אם אתם בדרככם להקלטה של שיחה חשובה, בין אם לצורך הפיכתה לראיה משפטית, למשל בשיחת שימוע עם הבוס לפני פיטורים או אפילו בזמן הקלטה של ראיון, חשוב שתדעו כיצד להקליט נכון כדי שאיכות ההקלטה תהיה גבוהה ותאפשר לתמלל את ניר סלע - שירותי תמלולהטקסט בצורה מדויקת. לפני כל הקלטה תוכלו להתייעץ עם ניר, שלמד את תחום ה-sound באנגליה והוא יצייד אתכם בטיפים מצילי חיים על הדרך הטובה ביותר להקליט, שאם תיישמו אותה נכונה בשטח תקבלו הקלטה איכותית שגם תהייה נוחה לתמלול והתוצאה תיראה בתמליל קריא, רציף וברור, בין אם זה תמלול בעברית או תמלול באנגלית.

אם כבר הקלטתם קטע קול והוא לא נשמע הכי ברור, אין לכם מה להילחץ, עדיין יש תקווה. ברוב הפעמים ניתן להציל את הקטע בעזרת מעבדת קול לשיפור סאונד, שתפקידה להגביר קולות ולסנן רעשים שנשמעים בהקלטה. כמובן שלא ניתן להציל כל קטע או להפוך אותו לברור ונקי לחלוטין, אך אם יש לכם חומרים שתרצו לתמלל ואתם לא בטוחים אם ניתן לשפר את האיכות שלהם, תוכלו להתייעץ עם ניר שמחזיק מעבדה משוכללת שכזו ושמיד יגיד לכם מה אפשר לעשות.

דוקטור, תמלל אותי

מה צריך לעשות כדי לתמלל קטע קול, אתם שואלים? כל שתצטרכו לעשות הוא ליצור קשר עם ניר, לשלוח לו את ההקלטה ומיד תקבלו ממנו הצעת מחיר על העבודה. עלות הפרויקט, כמו גם לוחות הזמנים ומועד הסיום, מושפעים מפרמטרים שונים כמו רמת הדיוק הנדרשת, איכות ואורך ההקלטה ועוד.

עם זאת, נוכל לומר שקטעי קול ארוכים עם מספר משתתפים יכולים לקחת כמה ימים (בהתאם לדחיפות), וקטעי קול קצרים יכולים להיות מוכנים לעתים באותו יום או יום למחרת.

משרד התמלול הוותיק של ניר סלע הוקם בשנת 1996 ומשרת מאז את כל הקהלים, מאנשים פרטיים, עורכי דין, ועד עסקים. הוא מתמחה בתמלול לכל הצרכים ומספק עם סיום העבודה טקסטים ברורים, פשוטים לקריאה ומסודרים בצורה נוחה. להצגת תמליל כראיה משפטית מצרף ניר גם חוות דעת מומחה, החתומה על ידו והקבילה בבית משפט.

מתוך המודעות לתחום הרגיש שבו עוסק ניר הוא מקפיד על שמירה על סודיות ופרטיות לאורך כל הדרך ומתחייב לשירות יוצא דופן. צריכים לתמלל קטע ורוצים לקבל תחילה הצעת מחיר?

צרו קשר עוד היום עם ניר סלע – שירותי הקלטה ותמלול.

ניר סלע – שירותי הקלטה ותמלול
כתובת: מקדונלד 20, רמת גן
טלפונים: 052-2807966,
03-7514035

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן