תמלול והקלטות: המעבדה של ניר סלע

מתי בפעם האחרונה חיפשתם תרגום, תמלול, הקלטות או מעבדת קול בכתובת אחת מקצועית ומנוסה?

הגיע הזמן להכיר לכם את ניר סלע המציע בשורה מרעננת ומבטיחה. הוא מביא איתו ניסיון עשיר של מעל 25 שנה, ידע רב בתחום, שירותיו מדויקים ומוקפדים, הוא האחראי הישיר על התוצאה – וכל זה באיכות שלא מתפשרת.

שירותי הקלטה ותמלול - ניר סלע

08:32 פורסם בתאריך: 8.4.19
מאת: מיכל ברקו, תוכן שיווקי

בעידן מכשירי ההקלטה הדיגיטליים והטלפונים הסלולריים כל אחד מניח שהוא מבין את הכללים של למה עליו להתייחס על מנת שתצא לו הקלטה איכותית.

כמה שעות לאחר מכן הוא יוצא לפגישה, כשמטרתו לתעד שיחה חשובה ומכרעת. אך מה יקרה אם ההקלטה לא תוקלט כראוי? מן הסתם הוא לא יוכל לחזור לאותה סיטואציה ולשחזר את אותם משפטים חשובים שנאמרו במטרה לתמלל את השיחה.

זו הסיבה כי לפני הקלטה ותמלול רצוי להתייעץ עם איש מקצוע המשלב את שני המקצועות יחד, ושניסיונו יבטיח מצד אחד עבודה איכותית ומצד שני שקט נפשי. ניר סלע, המתמחה בשירותי הקלטה ותמלול הוא האיש הנכון בשבילכם.

את תחום הסאונד למד ניר באנגליה ועם חזרתו לארץ צבר את ניסיונו והחל לעבוד בהגברות בסינמטק תל-אביב, בכנסים ובאירועים.

מאוחר יותר שימש מנהל מחלקת הקלטות ותמלול באחת מהחברות בארץ והיה אחראי, בין היתר, על הכשרת עובדים כמקליטים. לפני 25 שנה החליט שעליו להפסיק לחלום חלומות של אנשים אחרים ושהגיע הזמן להגשים את החלום שלו – הקמת עסק להקלטות ותמלול. עד כדי כך הוא האמין בעצמו ובעיסוקו.

לכאורה אתם חושבים לעצמכם שלתמלל כל אחד יכול. אחרי הכל, זה פשוט. מאזינים להקלטה, מעבירים לדף וזהו. אלא שתמלול הינה פעולה של המרת הקלטה קולית למילים מודפסות, ובדיוק כאן חשוב להבהיר כי תמלול הוא מקצוע מיוחד שדורש סבלנות, מסירות ובקרת איכות קפדנית.

מכיוון שכך, הוא חייב להתבצע על-ידי איש מקצוע מיומן שמקפיד על כל אות ופסיק מבלי להשמיט או להוסיף דבר.

תחשבו רגע על תמלול משפטי. טעות קטנה או אות שנשמטה יכולים לעשות את ההבדל בין קבלתו כראיה ובין פסילתו. ועל כן, למילים המודפסות בתמליל יש משמעות רבה ביותר והן לא פעם חורצות גורל.

לניסיון המקצועי של ניר, שתמלל במשך עשרות שנים דיונים, בוררויות, ישיבות, ראיונות ועוד, יש תפקיד משמעותי. ואם תוסיפו לזה את מעבדת הקול המתקדמת שברשותו לצורך השבחת איכות הסאונד תבטיחו לעצמכם תמלול מדויק ונאמן למקור.

שירותי ההקלטות של ניר מצטרפים גם הם בכפיפה אחת לשירותי התמלול. לאיכות ההקלטות חשיבות עצומה לצורך קבלת תמליל מדויק. למקליטים שלו רקע טכני בתחום הסאונד, הם מקצועיים ומגיעים לכל הקלטה עם ציוד משוכלל הכולל ציוד גיבוי, כדי לא להשאיר מקום לתקלות.

"תהליך התמלול לעיתים מייגע ומצריך זמן רב למי שאינו מנוסה בתחום. כאשר הקלטה אינה נשמעת ברורה, כשהדיבור נאמר במהירות תוך כדי בליעת מילים, כשכמה אנשים מדברים בו זמנית וכשההקלטה מלווה ברעשי רקע, פה לניסיון חשיבות רבה", מסביר ניר.

"מעבר לכך, המתמלל צריך להיות בקיא בדקדוק ובשפה ולבצע את התמלול בדיוק מלא ככל שניתן, ללא שגיאות כתיב, ועם פיסוק נכון.

כבר הועברו אליי תמלילים שלא נערכו כראוי ועורכי דין שלא היו מרוצים מרמתם המקצועית לא היו מוכנים להגישם כפי שהם עד שנשלים את המילים החסרות בהם. לכן, השילוב המנצח של שני התחומים, גם ידע בהקלטות וגם בתמלול, נותן פתרונות ממשיים ומשיג את התוצאות הטובות ביותר".

עם לקוחותיו של ניר נמנים רבים: משרדי ממשלה, חברות ציבוריות ופרטיות, חברות ביטוח, חברות בניה, עיריות ומועצות מקומיות, ועדות ערר, עורכי דין, חוקרים פרטיים, לשכות, מפיקי כנסים ואירועים, סטודנטים ותלמידים העוסקים בעבודת שורשים, "סיפורי חיים מרגשים אותי במיוחד כי מי שמספר אותם לא יישאר כאן לנצח ולכן חשוב שהקול שלהם יהיה נוכח לעד", מסביר ניר.

"גם בנושאים משפטיים לתמלול מקצועי יש ערך מוסף. לא פעם אני נקרא למסור עדות בבתי משפט בהקשר לעבודתי, ואף נשאל שאלות הקשורות לתמליל שערכתי. לניסיון ולוותק יש חשיבות רבה ואף מכרעת אם בית המשפט יקבל את התמליל שלי על סמך עדותי או שלא".

מהם היתרונות שאתה מספק על פני האחרים?

"אנשים נשלחים אליי בגלל הניסיון, האמון שהם נותנים בי, היחס האישי ואיכות התמלילים שאני מגיש. אני קורא את התמלילים לעומקם, דבר שלוקח זמן רב, אבל במקרה של הגשת תמליל לבית משפט כל טעות היא קריטית וגורלו של אדם תלוי גם במילים הכתובות.

על כן, אני בודק את התמליל מספר פעמים ורק אז חותם על תצהיר כשאני עומד מאחוריו במאת האחוזים. יש הרבה תמלילנים טובים, גם מתרגמים לא חסר, אבל מומחה בתחום שמציע את מכלול השירותים המשיקים לעבודת התמלול והתרגום, זה יתרון משמעותי.

האפשרות גם להקליט, גם להשביח סאונד, גם לתמלל וגם לתרגם במקום אחד חוסכת ללקוחותיי חיפושים, ריצות וכאבי ראש. מה גם שתמיד עדיף שיהיה אדם אחד שאחראי על הכל.

אני מודע לנושאים הרגישים שאני עוסק בהם ועל החשיבות שבשמירת הפרטיות והסודיות. כל זה בשבילי הוא ערך עליון והרקורד שלי הוא לא רק בשם".

להזמנת שירותי הקלטה ותמלול, להתייעצות בנושא או בכל דבר הקשור לתחום הקול והסאונד ניתן לפנות לניר סלע בטלפון: 03-7514035 / 052-2807966, או באתר: ניר סלע שירותי הקלטה ותמלול, במייל: nir_sela@zahav.net.il


ניר סלע – שירותי הקלטה ותמלול. תמונה ממאגר Shutterstock

מקור הכתבה: https://www.tzomet-hrz.co.il/experts/19889

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן