תמלול חקירות הוא כלי מרכזי בתהליכים משפטיים שונים. הוא מיועד לרוב לצורך ביסוס אשמה או הפרכת אשמה כאשר תוכן החקירה רלוונטי לצרכים אלה בבית המשפט.

עם זאת, כמו כל תמליל משפטי, או תמליל לצרכים משפטיים, גם תמלול חקירות משטרה וגופים ביטחוניים צריך לעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר כדי להתקבל.

אז מהו בדיוק תמלול חקירות ומהם הכללים לביצוע נכון שלו?

למי מיועד תמלול חקירות?

שירותי תמלול חקירות עשוי לשמש לצרכים משפטיים, בעיקר כאשר מדובר על תמלול חקירה משטרתית.

עם זאת, חקירות מתקיימות גם במגזר הביטחוני ואף במגזר הפרטי ולכן תמלול חקירה יכול לשמש גם חוקרים פרטיים, גופים ביטחוניים ואף חברות וארגונים שונים.

מטבע הדברים, הקלטת חקירה נחשבת למידע רגיש, דיסקרטי ואף מסווג במקרים רבים, אשר יש לתת אותו רק בידיים אמינות, כאשר במקרים שונים מקובל גם להחתים את המתמלל על מסמך שמירת סודיות.

איך מבצעים תמלול חקירה?

הכלל הראשון לביצוע תמלול חקירה הוא לבחור מתמלל אמין, ותיק, מנוסה ומוכר, אשר ניתן לתת בו את האמון הנדרש כדי לטפל בסוג כזה של תמלול. 

בין אם מדובר על חקירה פרטית, משטרתית או ביטחונית, שמירה על דיסקרטיות וסודיות יכולה להיות בעלת חשיבות קריטית.

בעיקר במקרים של תמלול חקירה לצרכים משפטיים, קיימת חשיבות גבוהה מאוד לביצוע מדויק ויסודי של התמלול, כדי למנוע עיוותי דין ולהבטיח כי הטקסט המתומלל נאמן באופן מדויק ומוחלט להקלטה המקורית.

לכן מקובל לפנות במקרים כאלה למתמלל מנוסה, שמכיר היטב את העבודה, שיש לו ניסיון בתמלול משפטי והוא ידוע בתור בעל מקצוע אמין ומקצועי.

בעת ביצוע תמלול, המתמלל מתייחס לכל מילה שנאמרת וכן מציין סימני פיסוק במקומות המתאימים, באופן נאמן למקור ושאינו משתמע לשתי פנים.

מתמלל מקצועי מוסיף ומציין גם אלמנטים נוספים בהקלטה, כמו הנמכת הקול או לחישה, בכי או צעקה, צחוק, או טון דיבור מאיים וכן הלאה – כי לכל הבעה קולית יכולה להיות משמעות.

גם כאשר נאמרת מילה שקשה להבין אותה בגלל איכות ההקלטה או מסיבה אחרת, המתמלל מציין זאת על גבי התמלול, כדי לוודא שהעבודה שלו נעשתה בצורה נטולת פניות, אמינה ומדויקת. 

תמלול חקירות

כללי תמלול חקירה לצרכים משפטיים

כאשר תמלול חקירה משמש לצרכים משפטיים, עליו להיות מוגש לבית המשפט בצירוף ההקלטה המקורית,

תוך ציון הדגם והסוג של מכשיר ההקלטה, ציון תאריך ההקלטה ותאריך התמלול, שם המתמלל ופרטיו המקצועיים.

בנוסף, על ההקלטה לעמוד בדרישות החוק להאזנות סתר, על התמלול להיות מלא ולהתייחס לכל חלקי ההקלטה מתחילתה ועד סופה – גם אם חלקים ממנה נראים לא רלוונטיים.

לסיכום, ניר סלע מתמלל מקצועי ומנוסה, מספק שירותי תמלול חקירות, תמלול משפטי ושירותי תמלול נוספים, תוך הקפדה יסודית ומוחלטת על כללי התמלול ועל רמת דיוק גבוהה. צרו קשר לקבלת מידע נוסף!

 

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן