כאשר מדברים על תמליל קביל, הכוונה היא לתמליל הקלטות לבית משפט, שעליו לעמוד בתנאים שונים כדי להיות קביל בתור ראיה משפטית. מדובר על עבודת תמלול שיש לה דגשים מיוחדים משלה, כי יש לה מעמד של ראיה לכל דבר בבית המשפט.

זה אומר שתמליל הקלטות לצרכים משפטיים יכול להשפיע על מהלך המשפט ועל חייהם של הצדדים המעורבים.

לכן הכנת תמליל קביל משפטית מחייבת רמה גבוהה של יסודיות, דייקנות ותשומת לב לפרטים, לצד רמה גבוהה של מקצועיות, אמינות וניסיון.

איך מכינים תמליל קביל?

מתמלל משפטי מקצועי המוכר בבית משפט מבצע את עבודתו תוך כדי האזנה דרוכה להקלטה שקיבל לצורך תמלול. הוא כותב כל מילה, כל הפסקה בדיבור תוך הקפדה על כל פסיק ונקודה, על דיוק מרבי בכל מילה שנכתבת ותוך כדי אאזנה הוא שם גם דגשים על נימות הקול הנשמעות, כדי להישאר נאמן למקור ולהבטיח תוצאה איכותית – שתהיה קבילה בעיני בית המשפט. לתמליל מצורפת חוות דעת מומחה חתומה.

תמליל קביל - מה זה בדיוק אומר?

למה חשוב לפנות רק לשירות תמלול מקצועי?

כל טעות קטנה בתמליל, חוסר אחידות בין התמליל לבין ההקלטה או תקלה טכנית אחרת, יכולה לפגוע ברמת האמינות של ההקלטה בתור ראיה ולכן עלולה אף לפסול אותה לחלוטין.

בעיקר כאשר מדובר על תמליל משפטי – אי אפשר להפריז ברמת החשיבות הדיוק, האמינות והמקצועיות של התמליל.

לכן עבודת תמלול לצרכים משפטיים חייבת להיעשות על ידי בעל מקצוע מנוסה ויסודי בלבד.

פרמטרים לביצוע תמלול משפטי קביל

כדי להדפיס תמליל קביל ומקצועי, יש להקפיד על עמידה בכללים מאוד ברורים ודרישות מחמירות:

  • תמלול הקלטה חוקית האזנת סתר היא לא חוקית ולכן הקלטה חוקית היא רק הקלטה שנעשתה בידיעת אחד הצדדים המוקלטים לפחות. בנוסף, הקלטה היא חוקית רק בתנאי שהדברים המוקלטים נאמרו מתוך רצון חופשי וכי אף אחד לא אילץ את הדוברים לדבר על ידי איומים, או סחיטה למשל.
  • תאימות כל הדברים המופיעים בתמליל חייבים להיות תואמים בצורה מדויקת ונאמנה לנאמר בהקלטה.
  • זיהוי ודאי של הדוברים – יש לוודא כי ניתן להבחין בין הדוברים בהקלטה ולציין במסמך התמלול באופן מדויק מי מהם מדבר כל פעם.


חשיבותו של תמליל משפטי מדויק

הכללים המפורטים והמחמירים לביצוע תמלול קביל משפטית קיימים כדי להבטיח משפט הוגן וצודק ככל הניתן. כל מילה, כל נקודה וכל ניואנס בטקסט יכול להשפיע על קבילות עבודת התמלול כי תמליל המשמש כראיה יכול לשנות את סיכוייו של נאשם לצאת זכאי, או את סיכויי התביעה לזכות בדין צדק ולכן, כדי לבצע תמלול שיהיה גם קביל בבית משפט יש לפנות רק לבעל מקצוע שעושה מלאכתו נאמנה תוך הקפדה בלתי מתפשרת.

לסיכום, ניר סלע מספק תמליל משפטי קביל, תוך היצמדות מחמירה לכללים הנדרשים. עם שנים רבות של ניסיון בתחום ומתן שירות לאלפי לקוחות בתחום התמלול המשפטי ותמלול לצרכים רבים אחרים – אתם נמצאים במקום הנכון. צרו קשר למידע נוסף!

אולי יעניין אתכם גם: הקלטה ותמלול של ישיבות מועצה

© כל הזכויות שמורות ל-ניר סלע - שירותי הקלטה ותמלול
דילוג לתוכן